<div></div> <div><b>Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik,</b> 2016-2017 toplu sözleşme görüşmeleri kapsamında düzenlediği basın toplantısında açıklamalarda bulundu. Sürecin anlaşma ile sonuçlandığını açıklamaktan büyük memnuniyet duyduğunu belirten Bakan Çelik, kamu çalışanlarına sağlanan hakları ana hatlarıyla açıkladı.</div> <div><b>MAAŞ ARTIŞLARINDAN KAMU EMEKLİLER DE YARARLANACAK</b></div> <div>Anlaşmaya göre, kamu görevlilerine ve memur emeklilerine 2016 yılının ilk altı ayında yüzde 6, ikinci altı ayında yüzde 5 oranında, 2017 yılının ilk altı ayında yüzde 3, ikinci altı ayında yüzde 4 oranında olmak üzere toplamda yüzde 7 oranında zam yapılacağını açıkladı. 2015 yııl Eylül ayından geçerli olmak üzere memur emekli aylıklarında ortalama 100 lira zam yapılacak. Böylelikle 2016'da en düşük emekli aylığı %19,1 oranında artmış olacak.</div> <div><b>EMEKLİ İKRAMİYELERİ</b></div> <div>2016 yılında emekli ikramiyelerinde ortalama 3 bin 765 lira artış olacak.</div> <div>Memurlarla ilgili yapılacak bazı diğer düzenlemeler;</div> <div>1) Bu toplu sözleşme ile 2005 yılından sonra göreve başlayan 1 milyon 200 bin kamu çalışanına ilave bir derece verildi.</div> <div>2) Öğretmenlere aylık brüt 98 TL’ye kadar 2017 yılında ise 140 TL’ye kadar nöbet ücreti ödenecek.</div> <div>3) Hafta sonu sınavda görev yapan öğretmenlerin sınav ücreti 58 TL’den 132 TL’ye çıkarıldı.</div> <div>4) Sağlık kuruluşlarında çalışan diğer sağlık personelinin taban ücret oranı artırıldı. Örneğin bir hemşireye yapılan döner sermaye ödemesi 180 TL arttı.</div> <div>5) Başta sağlık personeli olmak üzere fiili hizmet zammı talebi için bir bilim kurulu oluşturulacak. Bilim kurulu çalışmalarını 2016’da tamamlayacak.</div> <div>6) 4C kapsamında çalışan geçici personel ile memur gibi çalışan işçilerin sözleşmeli pozisyonuna yasal düzenleme ile kadroya geçirilmesi için çalışma yapılacak. 4C’lilere 150 TL ek ödeme yapılacak.</div> <div>7) Yurt dışı teşkilatta çalışanlara aile yardımı yapılacak.</div> <div>8) Eş durumu tayinlerinde öngörülen 3 yıllık sigortalı olma şartının 1 yıla indirilmesi kararlaştırılmıştır. </div> <div>9) Şef, mübaşir, sivil savunma uzmanı, KİT'lerdeki mühendis ve mimar ile koruma/güvenlik görevlilerinin tazminatlarında ilave artış sağlanacak</div> <div>10) Cuma günleri öğle tatiline ilişkin ibadet hürriyetini engellemeyecek şekilde düzenleme yapılması yönünde çalışma yapılacak.</div> <div>11) Tapu müdürlükleri, vergi daireleri ve sosyal güvenlik merkezlerindeki yoğun olarak çalışan birimlerde görevli personele fazla çalışma ücreti verilecek.</div>