<div>Habertürk gazetesinden Ahmet Kıvanç’ın haberine göre, asgari ücretteki yüzde 30’luk artış, İşsizlik Sigortası’ndan para alanları da etkiledi.</div> <div>İşsizlik maaşının üst sınırı bin 19 liradan bin 318 liraya çıktı. Yasa uyarınca işsizlik maaşlarında alt ve üst limitler yürürlükteki asgari ücrete göre belirleniyor.</div> <div>İşsizlik maaşı bağlanırken, son 4 aylık dönemdeki ortalama brüt kazanç dikkate alınıyor. Bu kazancın yüzde 40’ı tutarında işsizlik maaşı ödeniyor.</div> <div>Ancak, çalışırken alınan ücret tutarı ne olursa olsun bağlanacak işsizlik maaşı, brüt asgari ücretin yüzde 80’ini aşamıyor.</div> <div><b>2 MİLYAR LİRA İŞSİZLİK MAAŞI ÖDENDİ</b>1 Ocak’tan itibaren yürürlüğe giren yeni asgari ücret dolayısıyla işsizlik maaşında alt limit 509 liradan 659 liraya yükseldi.</div> <div>Üst limit ise bin 19 liradan bin 318 liraya çıktı. İşsiz kalmadan önceki brüt maaşı 3 bin 300 lira ve üzerinde olanların işsizlik maaşı, 1 Ocak’tan geçerli olmak üzere 300 liraya kadar artacak.</div> <div>İşsizlik Sigortası’ndan 2015’in ocak-kasım döneminde 1 milyar 992 milyon lira tutarında işsizlik maaşı ödendi. İşsizlik maaşı tutarı 2013’te 1 milyar 272 milyon, 2014’te ise 1 milyar 658 milyon lira oldu.</div>