<div>2020 yılında öğle yemeği servisinden faydalanacak olan memurlardan ve sözleşmeli personelden alınacak asgari yemek tutarlarında değişikliğe gidildi.</div> <div>Resmi Gazete'de yer alan yönetmeliğe göre yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin<span> Ankara, İstanbul ve İzmir</span><span> </span>illeri için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere kurum bütçelerine konulan ödeneklerle karşılanacak.</div> <div>Yemek bedelinin bütçeden karşılanamayan kısmı yemek yiyenlerden alınacak.</div> <div><b>Memurların öğle yemekleri için derecelerine göre alınacak asgari tutar şu şekilde:</b></div> <div><b>Memurlardan</b></div> <div>Ek göstergesiz görevlerde bulunanlardan 1.48 lira</div> <div>1100'e kadar (1100 dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan 2.50 lira</div> <div>2200'e kadar (2200 dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan 3.09 lira</div> <div>3600'e kadar (3600 dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan 3.99 lira</div> <div>4800'e kadar (4800 dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan 5.30 lira</div> <div>4800'de daha yüksek ek göstergeli görevlerde bulunanlardan 5.92 lira asgari yemek ücreti alınacak.</div> <div><b>Sözleşmeli personelden</b></div> <div>Aylık brüt sözleşme ücretleri 4.040 liraya kadar (4040 lira dahil) olanlardan 1.79 lira</div> <div>Aylık brüt sözleşme ücretleri 6815 liraya kadar (6815 lira dahil) olanlardan 3.09 lira</div> <div>Aylık brüt sözleşme ücretleri 9415 liraya kadar (9415 lira dahil) olanlardan 5.59 lira</div> <div>Aylık brüt sözleşme ücretleri 9415 liraya kadar (9415 lira dahil) olanlardan 7.10 lira asgari yemek ücreti alınacak.</div> <div>Yemek hizmetlerini daha farklılaştırmak isteyen kurumlar memurlardan daha yüksek bir ücret tahsil edebilecek.</div>