<div>Resmi Gazete'de Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın imzasıyla yayımlanan karara göre, üniversite öğrenim ücreti katkı paylarına yüzde 36 oranında zam geldi.</div> <div>Öğrencilerin üniversite öğrenimi için ödediği harç miktarına yüzde 36 oranında zam yapıldı. Harç ücretleri; tıp fakültesinde 706 liradan 961 liraya, hukuk fakültesinde 374 liradan 509 liraya, diş hekimliği ve eczacılık fakültelerinde 590 liradan 804 liraya çıktı.</div> <h3 class="p-title">ÖDEMEK ZORUNDALAR</h3> <div>Üniversitelerin birinci öğretim programlarına kaydolan öğrenciler 2012'den beri harçlardan muaf tutuluyor ancak ikinci öğretim programında yer alan ve fakültelerin öğretim süresi içerisinde mezun olmayan öğrenciler belirlenen harç ücretlerini ödemek mecburiyetinde.</div> <div><b>Bölümlere göre katkı payı ücretleri: </b></div> <div>Tıp fakülteleri: 961 lira</div> <div>Diş hekimliği ve eczacılık fakülteleri: 804 lira</div> <div>Veterinerlik : 629 lira</div> <div>Pilotaj: 765 lira</div> <div>Bilgisayar: 630 lira</div> <div>Mühendislik ve mimarlık: 630 lira</div> <div>Güzel Sanatlar: 513 lira</div> <div>Fen Edebiyat: 463 lira</div> <div>Hukuk, işletme, iktisat ve siyasal bilgiler: 509 lira</div> <div>İletişim, eğitim, İlahiyat ve yabancı dil: 463 lira</div> <div>Açık Öğretim: 105 lira</div> <div>Konservatuvar: 958 lira</div> <div>Turizm: 463 lira</div> <div><b>Uzaktan ve ikinci öğretim ücretleri:</b></div> <div>Veterinerlik fakültesi: 3,471 lira</div> <div>Pilotaj: 6,944 lira</div> <div>Bilgisayar: 2,486 lira</div>